Za uczniami drugi etap programu edukacyjnego „Być jak Ignacy. Zostań ambasadorem nauki” - Woda i wyporność.
Młodzi naukowcy poznali tym razem sylwetkę i dokonania kolejnego polskiego WWW (Wielkiego Ważnego Wynalazcy) Stefana Drzewieckiego, który jako pierwszy stwierdził, że lot maszyny cięższej od powietrza jest możliwy, wynalazł łódź podwodną o napędzie elektrycznym, kilometromierz dla pojazdów konnych a później dla pociągów, dromograf, jako pierwszy zastosował peryskop w łodzi podwodnej.
Uczniowie samodzielnie składali modele papierowych łodzi, dążąc przy tym do perfekcji w tej niełatwej, jak się okazało sztuce. Zdali sobie sprawę, że wynalazki nas otaczają mimo, że nie zauważamy ich obecności na co dzień. Poczuli się jak wynalazcy, wykonując swoje własne konstrukcje (wynalazki), które mają ułatwić nam lub bliskim życie i mieć praktyczne zastosowanie. Wykonali wodoodporny, nietonący pojemnik na zapałki, kuchenny pojemnik na sypką żywność oraz kubek z butelki PET. Nauczyli się wiązać węzły żeglarskie, dowiedzieli się jak pływa żaglówka oraz poznali zachowanie się przedmiotów w wodzie.